توجه به آثار تاریخی و فرهنگی در اولویت همکاری میراث‌فرهنگی و شهرداری دماوند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌دماوند، در نشستی صمیمی با شهردار دماوند بر اهمیت حفظ و معرفی آثار تاریخی، فرهنگی، باستانی و مذهبی این شهر تأکید کرد و همکاری شهرداری در این زمینه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش میراث‌آریا، علی افضلی از برگزاری نشست صمیمی با شهردار دماوند در محل این اداره خبر داد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌دماوند در این نشست تأکید کرد: شهر دماوند به‌عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور با پیشینه‌ای غنی و آثار متعدد تاریخی و فرهنگی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه خود و جاذبه‌های گردشگری فراوان، از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

او افزود: توجه به آثار تاریخی، فرهنگی، باستانی و مذهبی شهر دماوند و همچنین جاذبه‌های‌گردشگری، فرهنگ و سنت‌های بومی و صنایع‌دستی این منطقه، در اولویت وظایف میراث‌فرهنگی و شهرداری قرار دارد. در این راستا، شهرداری دماوند همکاری‌های بسیار خوبی با اداره میراث‌فرهنگی داشته و با برپایی جشنواره‌های صنایع‌دستی و گردشگری به معرفی فرهنگ کهن این شهر کمک کرده است.

افضلی همچنین اظهار کرد: تعاملات مثبت میان شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی تاکنون به نتایج ماندگاری منجر شده و ادامه این همکاری‌ها نقش مؤثری در گرامیداشت و حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی دماوند خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072401782
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha